کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316370 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اگر سرویس GPS به مدت یک ماه غیرفعال شود، چه خواهد شد؟

به گزارش سافت گذر، از سال 1995 بود که سرویس مکان یابی جهانی موسوم به GPS در سطح گسترده ای استفاده شد. ماهواره های مسیریابی امروزه چنان اهمیتی در زندگی ما پیدا کرده اند که نمی توان دنیای بدون آنها را متصور شد. اما آیا شده از خودتان بپرسید اگر سرویس GPS به مدت یک یا دو ماه غیرفعال شد، چه پیش خواهد آمد؟. یک مؤسسه تحقیقاتی در کارولینای شمالی به نام RTI International با همکاری مؤسسه ملی تکنولوژی ها و استانداردهای دولتی ایالات متحده در این باره مطالعه کرده که نتایج آن را در ادامه می خوانیم.

GPS مکان یابی مسیریابی جی پی اس

محققان با بیش از 200 کارشناس این حوزه مصاحبه کردند. آنها اعتقاد دارند که GPS در بخش های زیادی از جمله کشاورزی، مسیریابی های دریایی و خدمات پست و پیک موتوری کارآمد است. مؤسسه نامبرده بازه زمانی 1984 یا 2017 که سرویس GPS برای نخستین بار به صورت تجاری استفاده می شد را در نظر گرفت و به این نتیجه رسید که تکنولوژی مسیریابی تا کنون 1.4 تریلیون دلار سودآوری داشته است.

این مطالعه نشان می دهد که اگر سیستم GPS به مدت 30 روز غیرفعال شود، روزانه 1 میلیارد دلار خسارت به صنایع مختلف وارد خواهد شد. به علاوه، در فصل کاشت محصولات کشاورزی نیز میزان خسارت به 1.5 میلیارد دلار در روز افزایش خواهد یافت.

البته اگرچه کاملاً مشخص نیست ولی اگر GPS کاملاً از دسترس خارج شود، در دو روز اول اتفاق چندان مهمی رخ نخواهد داد اما پس از آن از کیفیت اتصال شبکه های بیسیم کاسته خواهد شد. جالب تر آنکه بعد از یک ماه، فعالیت مفید سیستم ها بین 0 تا 60 درصد ظرفیت امروزی خواهد بود.

در این مطالعه می خوانیم:«« وقتی که GPS ظهور کرد، انقلاب عظیمی در بخش های مخابراتی و زیرساخت های ارتباطی و شبکه های بیسیم به وقوع پیوست و این تکنولوژی نقش اساسی در زمینه فناوری های شبکه ای ایفا کرد. تکنولوژی های بیسیم به گونه ای در حال رشد هستند که روزبه روز به GPS متکی تر می شوند. سایر ترندهای فناوری اطلاعات نظیر خودروهای بدون راننده و اینترنت اشیا نیز از فناوری های بیسیمی استفاده می کنند که برای ادامه حیات خود از GPS بهره می برند»».

GPS مکان یابی مسیریابی جی پی اس

محققان همچنین یادآور می شوند که با پیدایش GPS، مهمترین صنعتی که از وجود آن سود برد، مخابرات بوده است. به طور کلی سیستم مکان یابی جهانی روزبه روز از نظر پهنای باند در حال پیشرفته تر شدن بوده و حالا سودآوری آن به بیش از 685.9 میلیارد دلار رسیده است. بر این اساس، تکنولوژی های تلماتیک که به فناوری های افزایش بهره وری و کاهش هزینه های صنایع و زمانبندی و مسیریابی خودروها مربوط می شوند با سهم 325 میلیارد دلاری پس از GPS در رده دوم بوده و سرویس های مکان یابی موجود در گوشی های هوشمند با 215 میلیون دلار در رده سوم قرار گرفته اند.

 

 
منبع: gizchina.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47091 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/03/26 تعداد مشاهده: 2070
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر